נושא הבטיחות בעבודה זוכה ליותר ויותר שתשומת לב בעולם הארגוני בשנים האחרונות, במסגרת תהליך מבורך של עלייה כללית במודעות לחשיבותו העצומה של נושא זה לבריאותם ולעצם חייהם של העובדים במקומות העבודה. בעוד ארגונים, בתי עסק ומקומות עבודה רבים עושים צעדים רבים וחשובים למען העלאת רמת הבטיחות בשטחם, רבים אחרים נותרים מבולבלים והולכים לאיבוד בתוך ים הנהלים, הדרישות, החברות ואנשי המקצוע אשר מנסים לגרום להם לשכור את שירותיהם. לכן, בקטע הבא נרצה לעשות מעט סדר ולנסות ולהתייחס לאנשי המקצוע השונים שכדאי להעסיק במקום העבודה על מנת להבטיח את בטיחותם של העובדים וכלל הנוכחים במקום:

ממונה בטיחות בעבודה 

אם אתם מנהלים עסק גדול, בפרט בתחומי החקלאות, הבנייה או התעשייה, וודאי נתקלתם בבעל מקצוע מסוג זה. ממונה בטיחות הוא כיום בעל מקצוע שבתי עסק רבים מחויבים בהעסקתו, על פי חוקי העבודה של מדינת ישראל. בפרט, בתי עסק חקלאיים בהם מועסקים מעל לחמישים פועלים באותו הזמן, אתרי בנייה בהם מועסקים מעל למאה פועלים וכד'. קיימים מספר קריטריונים נוספים על פיהם קובעים מיהם בתי העסק והארגונים המחויבים להעסיק ממונה בטיחות בשטחם, אך חשוב להבין כי במקרה זה מדובר בדרישה של המדינה, ממנה לא ניתן (וממש לא כדאי) להתחמק – אם העסק שלכם עומד בקריטריונים המחייבים העסקת ממונה בטיחות אי9ן לכם כאן מקום לשיקול דעת או התלבטות – אי העסקתו מעמידה את בטיחותם של עובדיכם בסכנה, ותעלה לעסק בקנסות וסנקציות שונות.

ממונה בטיחות אחראי על שורה ארוכה של פעולות מנע שונות המבוצעות בבית העסק במטרה למנוע את תאונת הבטיחות הבאה, כמו גם על תחקור תאונות עבודה מהעבר, הסקת לקחים מהן ויישומם בשטח. עוד בנוגע לדרכי הפעולה הספציפיות של ממונה בטיחות בעבודה תוכלו למצוא כאן באתר.

יועץ בטיחות 

יועצי בטיחות מועסקים כיום במגוון בתי עסק, חברות וארגונים, מתחומי פעילות רבים ומגוונים. אין אמנם חיוב בחוק בהעסקת יועץ בטיחות, אך יותר ויותר מנהלים מגיעים למסקנה כי ייעוץ מקצועי בתחום זה הוא חשוב ומתבקש יותר כמעט מכל סוג אחר של ייעוץ שניתן להעלות על הדעת. מקומות עבודה מסוימים מעסיקים יועצי בטיחות באופן קבוע, במשרות מלאות או חלקיות, בעוד רבים אחרים מזמינים את שירותיהם באופן נקודתי או זמני. למשל – לצורך העברת סדרת הדרכות בטיחות או סקירה וביקורת של נהלי בטיחות קיימים לצורך שיפורם. ניתן למצוא כיום יועצי בטיחות המתמחים בתחומים ספציפיים שונים, וכך לקבל ייעוץ ברמה המקצועית הטובה ביותר עבור נושא בטיחותי הרלבנטי ספציפית עבור בית העסק שלכם.

אחראי בטיחות אש

בבתי עסק רבים בהם קיימת סכנת אש פוטנציאלית משמעותית (מקומות עבודה בהם נעשה שימוש בחומרים, מיכון או תנאים המציבים סכנת אש פוטנציאלית) בוחרים מנהלי העסק להעסיק אחראי בטיחות אש. זה יכול להית בעל מקצוע מתחום הבטיחות בעבודה דוגמת יועץ בטיחות, אך זה גם יכול להיות אחד מהעובדים בארגון אשר מקבל תפקיד נוסף, ואחראי על ריכוז הפעולות הנדרשות לצורך שמירה על מידת בטיחות האש במקום העבודה. לדוגמה, עובד זה יכול להיות אחראי על תיאום הדרכת בטיחות אש תקופתית, הכנת רשימות ותרשימים כנדרש על פי דרישות כוחות הכיבוי וההצלה וכיוצ"ב

לאוס בניית אתרים קידום אתרים אורגני

Call