תחום הנדל"ן פורח ומשגשג בישראל ואינספור פרויקטים חדשים של בנייה יוצאים לדרך מדי שנה. בין אם מדובר בגורדי השחקים ומגדלי היוקרה של תל אביב, הקמות של שכונות חדשות בפריפריה ובפאתי ערים קיימות או בנייה של בתים פרטיים על ידי האנשים הרוכשים את המגרש – ענף הבנייה בישראל משגשג, וחשוב לדאוג שגם תחום הבטיחות בבנייה יטופח וייושם בצורה יסודית ומקצועית. לשם כך מומלץ בחום לשכור שירותי ייעוץ בטיחות בבניה. מה עשויים לכלול שירותים אלו ומדוע הם חשובים כל כך עבור כל פרויקט ואתר בנייה באשר הוא?

הדרכות בטיחות, העסקת יועץ בטיחות ופיקוח מטעם מומחה בטיחות בעבודה

 

מה כולל התחום של ייעוץ בטיחות בבנייה? אילו שירותים הוא עשוי לכלול במקרה של אתרי בנייה מסוגים שונים?

ובכן, קיימים כלים שונים בארגז הכלים של עולם הבטיחות בעבודה אשר מתאימים ואף מיועדים ספציפית עבור אתרי בנייה. אחד הכלים הבסיסיים והמתבקשים ביותר הוא כמובן העסקה של מומחה בטיחות, דוגמת יועץ בטיחות המתמחה בתחומים מסוימים הרלבנטיים עבור אותו אתר בנייה, ממונה בטיחות (אשר העסקתו היא בגדר חובה בחוק עבור אתרי בנייה גדולים) וכיוצ"ב.

בין שלל הפעולות להן אחראי מומחה בטיחות בעבודה או יועץ בטיחות המועסק באתר בנייה, ניתן למנות, למשל, הדרכת בטיחות לעובדים, איתור של מפגעי בטיחות פוטנציאליים, סיוע בכתיבה של נהלי בטיחות רלבנטיים, הכנה של תיקים ומסמכים הנדרשים עבור כוחות ההצלה במקרה של תאונת עבודה ועוד.

הדרכת בטיחות, למשל, היא כלי בסיסי וחשוב אשר מעלה משמעותית את מודעותם של העובדים לסכנות הבטיחות הספציפיות המאפיינות את סביבת עבודתם, מרענן את זיכרונם בנוגע לנוהלי בטיחות רלבנטיים ועוד.

שמירה על חיי אדם, עמידה בלוחות זמנים ומגבלות תקציב ועוד – ייעוץ בטיחות בנייה

 

מדוע ייעוץ בטיחות מקצועי חשוב ומומלץ כל כך דווקא עבור ענף הבנייה? ובכן, עולם הבטיחות בעבודה התפתח משמעותית בעשורים האחרונים וכיום כולל מגוון רחב של כלים ואנשי מקצוע המיישמים שיטות מתקדמות לשמירה על רמה גבוהה של בטיחות במקום העבודה. תחום זה כמובן רלבנטי במיוחד עבור ענף הבנייה שכן אתרי בנייה לרוב מכילים לא מעט מפגעי בטיחות פוטנציאליים, המצריכים הקפדה על נהלים ושיטות עבודה מקצועיות אשר יורידו משמעותית את הסיכוי לתאונת עבודה מצערת. בישראל אנחנו שומעים מדי חודש על תאונות עבודה קטלניות באתרי בנייה המביאים לפציעות קשות ואף מוות של פועלים. כמעט בכל אחד מהמקרים הללו, השקעה מספקת בנושא הבטיחות בעבודה, ובפרט קבלת שירותי ייעוץ בטיחות בבנייה, יכולות היו למנוע את התאונות הללו ולהציל חיי אדם.

יזמים, משקיעים, קבלנים ושאר גרמים המוציאים לפועל פרויקטי נדל"ן ובנייה חייבים להבין כי השקעה זו במערך הבטיחות באתר הבנייה תבוא לכדי ביטוי גם בהתנהלות יעילה ומשתלמת יותר – הימנעות מתביעות מצד גורמים שונים בגין סכנות בטיחותיות, עמידה בלוחות זמנים ללא עיכובים מיותרים עקב אירועי בטיחות וכיוצ"ב. כלומר, גם מבחינה כלכלית מדובר בהשקעה מתבקשת ומשתלמת בבירור.

 

 

לאוס בניית אתרים קידום אתרים אורגני

Call