נושא הבטיחות בעבודה מדובר יותר ויותר בשנים האחרונות בישראל, וטוב שכך. עצם העובדה שאתם קוראים שורות אלו באתר שלנו כרגע מעידה על כך שהעניין בתחום חשוב זה הולך ועולה בשנים האחרונות, וגם יותר ויותר בעלי עסקים ומנהלים למיניהם מגלים עניין אישי ומקצועי בתחום. ייתכן כי ריבוי תאונות העבודה המצערות המאפיין את המשק הישראלי מביא לעלייה במודעות וייתכן כי גורמים נוספים, אך השורה התחתונה היא כי אם אתם בעלי עסקים או מנהלים בארגונים מכל תחום בישראל, סביר להניח שאתם מודעים הרבה יותר מהמנהלים של לפני עשור או שניים לנושא הבטיחות בעבודה. במידה ו(גם) אתם מתלבטים אילו אנשי מקצוע מתחום הבטיחות בעבודה עליכם להעסיק – כיצד נכון לקבל את ההחלטה?

מה מחייב את הארגון שלכם על פי חוק?

בהתאמה לצורך ולביקוש ההולך וגובר, עולם הבטיחות בעבודה מתפתח ומכיל כיום אנשי מקצוע רבים המתמחים בתחומים שונים. במצב זה קל ללכת לאיבוד ולהתבלבל בנוגע לאנשי המקצוע הרלבנטיים ביותר עבור הארגון שלכם. האם אתם מחויבים להעסיק ממונה בטיחות? או אולי יועץ בטיחות בעבודה? האם אופי הפעילות בארגון שלכם מצריכה העסקה של יועץ בטיחות אש? או אולי יועץ בטיחות בעבודה המתמחה בתחום אחר?

על מנת לעשות סדר בבלגאן ולהחליט אילו הם אנשי הבטיחות בעבודה הרלבנטיים ביותר עבור העסק/ארגון שלכם (או שאתם שותפים בניהולו), כדאי לקחת בחשבון מספר שיקולים עיקריים. שיקול ראשון שכדאי שיעסיק אתכם הוא הנהלים המחייבים אתכם על פי חוקי העבודה בישראל בכל הנוגע לגיהות ובטיחות בעבודה. בעל המקצוע העיקרי הרלבנטי בהקשר זה הא ממונה בטיחות בעבודה, שכן זהו החיוב העיקרי המופיע בחוק עבור ארגונים ובתי עסק שונים. לא כולם מחויבים בהעסקת ממונה בטיחות, אך אינספור בתי עסק וארגונים גדולים יחסית כן מחויבים בכך. הקריטריונים המדויקים מתייחסים למספר עובדים המועסקים בבת אחת במקום העבודה, כמו גם לתחום הפעילות ולמספר פרמטרים נוספים.

לאחר שביררתם האם אתם מחויבים על פי חוק בהעסקת ממונה בטיחות בעבודה, שיקול נוסף שצריך לעמוד לנגד עיניכם הוא אופי הפעילות בארגון, ומערך הבטיחות בעבודה הקיים. לדוגמה, במידה ובית העסק שלכם עוסק בחומרים או מיכון המציבים סכנה של דליקות, סביר כי תרצו לשקול בחיוב את העסקתו של יועץ בטיחות אש. במידה ואתם מבצעים עבודות רבות בגובה, הדרכת בטיחות גובה תקופתית היא דבר מתבקש ומינימאלי לו גם תהיו מחויבים על פי חוק.

קבלת ייעוץ מקצועי

הדרך הטובה ביותר להבין בצורה בטוחה וודאית אילו אנשי מקצוע מתחום הבטיחות בעבודה אתם מחויבים להעסיק, ואילו כדאי שתעסיקו באופן שוטף או נקודתי גם אם אינכם מחויבים בכך, היא כמובן לקבל ייעוץ מקצועי. כאמור, כל ארגון ובית עסק והמאפיינים הייחודיים לו, וייעוץ פרטני מהווה את הדרך הטובה ביותר לוודא כי אינכם מזניחים נושא חשוב זה, ועושים כל מה שצריך (וכל מה שחוקי העבודה בישראל מחייבים אתכם), על מנת להבטיח את בטיחותם של עובדיכם. בין אם מדובר בהעסקה קבועה של ממונה בטיחות או יועץ בטיחות אש ובין אם בהזמנה נקודתית אחת לתקופה של יועץ בטיחות בעבודה לצורך העברת הדרכת בטיחות לעובדים – אנו נוכל לייעץ לכם באופן פרטני ואישי, ולבנות יחד אתכם תכנית עבודה מפורטת ויסודית אשר תבטיח שמירה אופטימאלית על רמת בטיחות הולמת בבית העסק שאתם מנהלים.

אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר לקבלת ייעוץ מקצועי בתחום ולהבטחת הבטיחות האישית של כל אחת ואחד מעובדיכם.

 

לאוס בניית אתרים קידום אתרים אורגני

Call