מקומות עבודה רבים בישראל מחויבים על ידי חוקי העבודה במדינה בהעסקתו של ממונה בטיחות בעבודה – מומחה לבטיחות בעל הסמכה רשמית מטעם המדינה אשר עוסק במגוון פעילויות שונות במסגרת תפקידו, החל מכתיבה ושכתוב של נהלי בטיחות ועד להכנת תכנית ארגון אתר או העברת הדרכת בטיחות לעובדים. עבור אתר בנייה, עסק חקלאי, מפעל או כל בית עסק אחר אשר עומד בקריטריונים המחייבים העסקת ממונה בטיחות בעבודה – כיצד כדאי להחליט את מי בדיוק להעסיק?

הסמכה רשמית ועבודה מטעם חברה בעלת מוניטין המתמחה בבטיחות בעבודה

על מנת להבין האם גם העסק או מקום העבודה שלכם מחויבים בהעסקתו של ממונה בטיחות יש לבחון את הכללים והקריטריונים המפורטים על ידי משרד העבודה. בניגוד ליועץ בטיחות, למשל, אשר החוק אינו מחייב בדרך כלל בתי עסק בהעסקתו, ממונה בטיחות הוא כן בעל מקצוע אשר החוק מחייב ומפרט בנוגע למקומות עבודה אשר חייבים בהעסקתו. הקריטריונים קשורים למספר העובדים באותו מקום, סוג הפעילות המתבצעת בבית עסק זה ומספר תנאים נוספים.

במידה ובית העסק שלכם אכן עומד בקריטריונים אלו ומחויב בהעסקת ממונה בטיחות, חיפוש מהיר יגלה לכם מיד כי בישראל פועלים לא מעט אנשים הטוענים להיות ממוני בטיחות, ומתחרים על כל לקוח. הדבר הראשון שחשוב לבדוק הוא כי בעל מקצוע מסוים שאתם שוקלים להעסיק בתפקיד הוא אכן ממונה בטיחות רשמי ומוכר על ידי המדינה. בעוד אנשים רבים יכולים להציג עצמם כיועץ בטיחות, למשל, מפאת הניסיון והידע שלהם בעולם הבטיחות בעבודה, במקרה של ממונה בטיחות לא כל אחד יכול פשוט למלא את התפקיד – נדרשת הסמכה רשמית מטעם המדינה ותעודה בה אמור אותו בעל מקצוע להחזיק. בתור התחלה, אל תתפשרו ואל תחששו לבקש לראות את התעודה, לצלם ולבחון אותה מקרוב. בישראל פועלים גם לא מעט נוכלים וחשוב שלא יפילו בפח אתכם ואת בית העסק בשמו אתם פועלים (העסקה של אדם שאינו מוסמך בתור ממונה הבטיחות של העסק עלולה לגרור קנסות ועונשים כבדים לבית העסק עצמו!).

מלבד להצגת התעודה הרשמית המוכיחה כי מדובר באדם שעבר הסמכה מקצועית של ממונה בטיחות, ניתן (ואף רצוי) ליצור קשר עם חברה מוכרת ובעלת מוניטין בתחום, המתמחה בבטיחות בעבודה. חברה שכזו אשר פועלת בתחום כבר שנים רבות ומוכרת כחברה מקצועית ואיכותית בענף זה, לא תספק לכם כמובן ממונה בטיחות שאינו מוסמך ומוכשר לתפקיד (למרות שגם במקרה זה חשוב לבקש לראות תעודה ולבחון אותה בקפידה…). כשעובדים עם חברה גדולה ומסודרת ניתן גם לנסות כמה אנשים שונים בתפקיד זה, ולהחליף את ממונה הבטיחות שסיפקו לכם במידה ואינכם מסתדרים עימו מסיבה זו או אחרת.

בנוסף לכל זה, חשוב כמובן גם לבחון את בעל המקצוע שאתם שוקלים להעסיק ואת סוג האדם שהוא, ולנסות ולראות עד כמה האינטראקציה עימו חלקה, נעימה ועניינית. מדובר בבעל מקצוע שייכנס למקום העבודה שלכם ויבלה בו לא מעט שעות, חשוב שיהיה אדם נוח אשר מסתדר עם אנשים סביבו, על מנת לייצר סביבת עבודה לא רק בטיחותית, אלא גם פורה ונעימה.

למידע נוסף על ייעוץ בטיחות, צרו איתנו קשר >>

לאוס בניית אתרים קידום אתרים אורגני

Call