ברבות מסביבות העבודה בהן מבלים מרבית האנשים את זמנם מדי יום קיימות סכנות בטיחות פוטנציאליות שונות. בהתאמה, תחום הבטיחות בעבודה התפתח משמעותית בשנים האחרונות וזוכה כיום להתייחסות נרחבת בעולם הארגוני. בפרט, אחת הסכנות הגדולות והמרתיעות ביותר המאפיינות אינספור מקומות עבודה, ארגונים, מבנים וכו' – סכנת אש דליקה, זוכה למענה נרחב במיוחד בעולם הבטיחות בעבודה של ימינו. בעוד הדרכת בטיחות אש היא אחד הכלים המרכזיים בעבודתו של יועץ בטיחות אש מקצועי, חשוב ומעניין להכיר מה בדיוק אמורה לכלול הדרכת בטיחות אש מקצועית, וכיצד היא אמורה לסייע משמעותית להפחית את הסכנה הנשקפת לעובדים ממפגעי אש פוטנציאליים שונים.

 

פן תאורטי ופן מעשי – הדרכת בטיחות אש

 

הדרכת בטיחות אש מקצועית המועברת על ידי יועץ בטיחות בעבודה המתמחה בתחום של מפגעי אש תכלול לרוב הן פן תיאורטי והן פן מעשי.

הפן התיאורטי אמור לכלול את כל הידע וההבנה הרלבנטיים להתמודדות של העובדים עם מפגעי בטיחות אש ברגע בו אלו מתפרצים. בין התכנים המועברים בנושא זה ניתן לכלול סוגים שונים של דליקות, הסיבות העיקריות והנפוצות לפריצתן (ובפרט הסיבות האפשריות העיקריות באותו מקום עבודה ספציפי, בהתאם לתנאים בשטח), האופן בו מתנהגים חום ועשן, היכרות יסודית עם עזרים ומערכות לגילוי, התראה וכיבוי של דליקות (החל ממערכות של מתזים ועד לתפעול של מטפי כיבוי אש), כללים להתנהגות בזמן דליקה, דליקות שמקורן בבעיות במערכת החשמל והאופן בו יש להתמודד עימן ועוד.

הפן המעשי של הדרכות בטיחות אש אמור לכלול תרגול פעולות שונות אשר יסייעו לעובדים העוברים את ההדרכה לתפקד בצורה טובה ומקצועית יותר במידה ואכן ייקלעו למצב מסוכן שכזה. חלק זה עשוי לכלול תרגול של נהלי בטיחות אש בפועל, תרגול של אופן השימוש בציוד המשמש לכיבוי שריפות וציוד מגן להתמודדות עם החום, תרגול של פינוי אנשים במצב חירום וכיוצ"ב.

יועצי בטיחות אש רבים יסכימו כי ללא אחד מהפנים הללו (הפן התיאורטי והפן המעשי) הדרכת בטיחות אש לא תהיה שלמה ואפקטיבית כמו שהיא יכולה וצריכה להיות.

 

חשיבות רבה לרקע והרמה המקצועית של יועץ הבטיחות

 

מלבד לצדדים המעשיים והתאורטיים שצריכים להיכלל בהדרכת בטיחות אש מקצועית, חשוב מאוד מנקודת מבטם של המנהלים והבעלים של הארגון או בית העסק להקפיד להזמין יועץ בטיחות אש מקצועי, בעל ידע נרחב, הסמכות נדרשות וניסיון בתחום. אמנם נהוג לומר זאת על כל בעל מקצוע שאנחנו מזמינים, אך במקרה של יועץ בטיחות אש מדובר בעניין של חיים ומוות ובשלומם ובטיחותם האישיים של העובדים במקום העבודה. כלומר – אין כאן מקום למשחקים. חייבים לעבוד אך ורק עם יועצים מנוסים ומקצועיים.

כיצד נבטיח זאת? נזמין יועצי בטיחות להדרכות אש רק דרך חברות בטיחות בעבודה מקצועיות ומוכרות, בעלות וותק ומוניטין בתחום. זו דרך טובה להבטיח רמה מקצועית גבוהה, ולכן מידה גבוהה ומספקת של בטיחות במקום העבודה.

לאוס בניית אתרים קידום אתרים אורגני

Call