ניהול יעיל ואפקטיבי יותר הוא כיום אחת המטרות הכלליות הראשונות והמוצהרות של כל בית עסק באשר הוא, החל מעסק ביתי קטנטן ועד לתאגידי ענק בינלאומיים. במגוון רב של בתי עסק מתחומים מסוימים דוגמת מפעלים או אתרי בנייה, שמירה על בטיחות במקום העבודה היא נושא מרכזי וחשוב אשר עשוי לצרוך משאבים רבים. כיצד אנשי מקצוע מעולם הבטיחות, דוגמת ממונה בטיחות או יועצי בטיחות בעבודה, עשויים להביא לניהול יעיל יותר של העסק בטווח הקצר והארוך גם יחד?

 

על מנת לנסות ולהבין את הדרכים בהן ממונה בטיחות בעבודה, כמו גם סוגים שונים של יועצי בטיחות, יכולים לסייע משמעותית לייעל את ניהול העסק, כדאי להבין את ההשלכות של המצב ההפוך והבלתי רצוי – זה של מערך בטיחות רעוע ובלתי מספק. בבתי עסק ומקומות עבודה בהם מערך הבטיחות אינו יסודי ומוקפד דיו, תאונות עבודה קלות וקשות כאחד עשויות להתרחש מדי יום. ההשלכות של תאונות עבודה, במיוחד במקומות עבודה גדולים הכוללים שימוש במיכון כבד, חומרים מסוכנים, עבודה בגובה ושאר גורמי סיכון משמעותיים (דוגמה מתבקשת כאן היא זו של אתר בנייה…), עשויות להיות קטלניות עבור בית העסק מבחינות שונות, ובראש ובראשונה עבור בריאותם ושלומם של העובדים כמובן. אך גם מעבר להשלכה הברורה והחשובה ביותר הזו, קיימות אינספור השלכות מסוגים נוספים על בית העסק – תאונות עבודה חושפות את הארגון לתביעות משפטיות פוטנציאליות אשר עלולות לעלות לו ביוקר, הן מעמידות עובדים שונים בדרגים ניהוליים בארגון זה במצבים בהם משרתם והקריירה שלהם בכללותה עלולים להיות בסכנה, הן עשויות להביא להקפאת הפעילות באותו מקום עבודה למשך פרקי זמן משתנים אשר עלולים להימשך בין שעות ספורות לבין חודשים שלמים ועוד.

במילים אחרות, אי שמירה על מערך בטיחות קפדני ויסודי במקרים רבים תביא צרות צרורות על בית עסק זה, תעמיד את בריאותם וחייהם של העובדים בסכנה, תפגע משמעותית בפעילות הארגון ואף תסכן את המשך קיומו.

 

תרומתם של ממונה בטיחות ויועצי בטיחות בעבודה

כמובן שהדרך להימנע מהמצבים הפוטנציאליים הבלתי נעימים אשר פורטו לעיל היא באמצעות תכנון ואכיפה של מערך מקיף ומפורט של נהלי בטיחות בעבודה. אבל אם זה היה כל כך קל ופשוט לא היו בעולם שלנו תאונות עבודה כלל. בפועל, תכנון מערך בטיחות שכזה ויישומו בפועל אינן משימות פשוטות או טריוויאליות כלל וכלל. למנהל הממוצע אין את הכלים המקצועיים על מנת לסקור ולזהות באופן מלא ומפורט את מוקדי הסכנה הפוטנציאליים במקום העבודה שהוא מנהל, וגם אם כן – לאף מנהל אין את הזמן שראוי להקדיש לנושא מרכזי וחשוב זה, פשוט מפני שעליהם לנהל את הארגון, ולא להקדיש את כל זמנם אך ורק לנושא הבטיחות.

בדיוק מסיבות אלו מועסקים אנשי מקצוע דוגמת יועצי בטיחות בעלי התמחויות שונות או ממונה בטיחות בעבודה (אשר בהעסקתו מחויבים עסקים רבים על פי חוק). אלו הם אנשי מקצוע המתמחים כאמור בעולם הבטיחות בעבודה ומובאים לארגון על מנת לסייע למנהליו לגבש מערך בטיחות כולל אפקטיבי, כמו גם להטמיע אותו בארגון ולדאוג כי הוא הנהלים והכללים השונים שהוא מכיל נשמרים כהלכה. כחלק מתהליך זה מועברות הדרכות בטיחות מקצועיות לעובדים, מנוסחים נהלי בטיחות ייעודיים עבור אותו מקום עבודה ספציפי ונערך פיקוח צמוד ויומיומי אחר האופן בו מערך הבטיחות מיושם בשגרת העבודה במקום.

כך מאפשר ממונה בטיחות, כמו גם יועצי בטיחות בעלי התמחויות שונות, למנהלי מקום העבודה להבטיח מניעה אופטימאלית של תאונות עבודה ושמירה על שלומם של העובדים, כך שיוכלו להתפנות לנהל את בית העסק בפועל.

 

למידע אודות יועצי בטיחות>>

לכל שירותי הבטיחות של חברת א.ב בטיחות>>

לאוס בניית אתרים קידום אתרים אורגני

Call