ייחודיותו של אתר בניה טמונה בסכנות שהוא מעמיד בפני העובדים בו. בניגוד למפעלים ומקומות עבודה אחרים, הסכנות באתר הבניה נובעות מהשינוי באתר הבניה ככל שמתקדם תהליך הבניה עצמו. כלומר, מדובר במקום עבודה "זמני", וכל אחד מאתרי הבניה יהיה שונה בתכלית. מכאן יש לצאת מנקודת הנחה שעל כל אתר בניה חלה חובת הפקת תכנית ארגון אתר בנייה בטיחותי שתכלול את כל האספקטים הקריטיים לאתר הבניה המסוים, במטרה להגן על בריאותן ואף על חייהן של כל הנפשות הפועלות באתר.

הפקת תכנית ארגון אתר בניה בטיחותי – מה כוללת התכנית?

הפקת תכנית ארגון אתר בניה בטיחותי, או במילים אחרות תכנית לניהול בטיחות, תכלול בין היתר דגשים הקשורים לנושאים כגון:

  • דרכי מעבר באתר ובקרבת אתר הבניה – כלי רכב, בני אדם, ציוד מכני כבד ומתקנים אחרים, כולם נמצאים בקרבת אתר הבניה. יש לתכנן מראש את דרכי המעבר והגישה של כל אחד מהם, בשאיפה להפריד ככל האפשר בין דרכי המעבר של הולכי רגל ודרכי המעבר של כלי רכב, וכן למתקנים הלוקחים חלק פעיל בשלבי הבניה.

 

  • מחסנים ומבנים זמניים – באתר הבנייה יאחסנו בדרך כלל הרבה מאוד מחומרי הבנייה. לצידם, יוצבו מבנים זמניים כגון מבנה נוחיות לעובדים, הנהלת האתר ועוד. יש לדאוג למעבר בטוח ונוח אליהם ומהם חזרה לאתר הבניה.

 

  • גדרות ושלטים – על כל שטח הבניה להיות מגודר ומשולט על מנת להתריע בפני הציבור על קיומו של אתר הבניה, ולאסור על כניסת עוברי אורח.

 

  • דגשים נוספים – אלו הם רק חלק מהמרכיבים הפיזיים הכוללים של תכנית הארגון לאתר הבניה, נוסף עליהם תכיל התכנית הבטיחותית גם סקרי סיכונים ופירוט אמצעי בטיחות להתמודדות מולם, נהלי ביקורת במקרה חירום, נהלי בדיקת ואחזקת ציוד וכלים, וכן מעקב פעיל אחר הבדיקות, תיאום ארגוני בין הקבלן הראשי לשאר הקבלנים, הדרכות בטיחותיות, וכן נהלי חירום כגון עזרה ראשונה, פינוי מפגעים, פינוי האתר במקרי חירום ועוד.

 

א.ב בטיחות – לשגרת עבודה בטוחה יותר באתר הבניה

תכנית ארגון אתר הבנייה כוללת סעיפים רבים; מטרתה העיקרית הינה ליצור סביבת עבודה בטוחה הרבה יותר, ולצמצם ככל הניתן את הסיכונים הקיימים באתר הבניה. אנו נשמח לקחת חלק פעיל בפרויקט שלכם, ולהעניק לכם ליווי צמוד ומקצועי ליצירת תכנית עבודה בטיחותית, מקצועית, וידידותית.

א.ב. בטיחות פועלת מזה למעלה מעשור בתחום הייעוץ הבטיחותי, והוכיחה את עצמה במתן פתרונות יעילים ויצירתיים עבור חברות וארגונים רבים. צרו קשר לקבלת ייעוץ ראשוני.

הפקת תוכנית ארגון אתר בניה בטיחותי  - א.ב בטיחות

 

 

מאמרים שעשויים לעניין אותך

לאוס בניית אתרים קידום אתרים אורגני

Call